Mar 17
noticia BEST opera un nuevo servicio ferroviario: Barcelona – Miranda de Ebro

BEST opera un nou servei ferroviari: Barcelona – Miranda de Ebro

Hutchison Ports BEST, membre del Grup Hutchison Ports, va operar el passat 14 de Març el primer servei ferroviari que connecta la capital catalana amb Miranda de Ebro, situada a la regió nord de la península ibèrica. Aquest servei regular, gestionat per l’operador logístic Hutchison Logistics Spain, serà flexible en l’increment del número de freqüències, adaptant-se a les necessitats del mercat. Les composicions d’aquest servei tindran 450 metres de llarg i capacitat per a 72 TEU. Des de les instal•lacions de Miranda de Ebro, gestionades per Hutchison Logistics Spain en la seva totalitat, s’oferirà, a més dels serveis purament ferroviaris, serveis d’emmagatzematge, serveis de consolidat i desconsolidat de contenidors, així com el servei de transport per carretera.
Des de Miranda de Ebro, es donarà servei a un àrea que comprèn les zones d’Àlaba, Burgos, La Rioja, Santander, Palència i Astúries entre d’altres.
Hutchison Logistics Spain, amb aquesta nova connexió, ofereix a l’exportador la possibilitat de donar sortida a les seves mercaderies des del nord de la península a través del Mediterrani, amb una disminució del temps de trànsit, aportant valor afegit al client final.

Aquest nou servei, juntament amb els ja existents, BEST amplia la seva oferta multimodal, situant la terminal a l’avantguarda de les terminals intermodals del Mediterrani, convertint-la així en una alternativa competitiva per a servir al mercat logístic tant de la península com de la resta del Sud d’Europa. En els últims anys, l’ampliació de mercats als que es pot accedir des de la terminal ha experimentat un gran creixement, representant una gran oportunitat de negoci pels nostres clients. El nou servei Barcelona – Miranda de Ebro, es suma als que BEST està operant de forma regular amb origen / destí a les principals ciutats espanyoles així com el Sud de França. Entre ells trobem les següents: Zaragoza, Madrid, Pamplona, Tarragona, Selgua (Osca), Villafría, Bordeus y Bayona.

El tràfic ferroviari a BEST ha augmentat significativament en els últims anys, passant d’un 10% del tràfic de contenidors plens d’importació i exportació al 2010, a un 20% a l’actualitat. En altres paraules, s’ha passat de manipular 36.000 TEU al 2010 a més de 140.000 al 2016.
Aquesta tendència a l’alça del mercat ferroviari s’ha vist reflectida a nivell global, no obstant, BEST s’ha convertit en el líder indiscutible superant el 60% de la quota de mercat del Port de Barcelona. BEST segueix apostant pel desenvolupament del ferrocarril, millorant de forma continua els diferents processos de gestió i operatius perquè durant els pròxims anys segueixi aquesta tendència a l’alça tant en el tràfic ferroviari com en el marítim.