març 05

La quarta connexió ferroviària consolida la Terminal Intermodal de Navarra com a Hub estratègic

Recentment s’ha incorporat el quart servei intermodal ferroviari setmanal entre la Terminal Intermodal de Navarra (TIN), situada a Noain (Navarra), i Hutchison Ports BEST, al Port de Barcelona.

El nou servei, en circulació des de l’1 de febrer, ha consolidat encara més la posició de la Terminal Intermodal de Navarra com un important hub internacional.

Des de l’inici del servei ferroviari intermodal que uneix el Port de Barcelona amb Noain, a l’octubre de 2012, han passat per les seves instal·lacions més de 1.000 trens amb mercaderies procedents del nord d’Espanya i del sud de França.

A més a més de les operacions ferroviàries, la terminal ofereix una gama de serveis de valor afegit que inclouen consolidació i desconsolidació  de contenidors, cross-docking en els seus depòsits duaners, així com reparació de contenidors.

La terminal cobreix una superfície de 15.000 metres quadrats amb magatzems i 9 vies de tren per  càrrega i descàrrega.

Ignasi Pinart, Director General de Hutchison Logistics Spain, va destacar:
“La incorporació d’aquest quart servei setmanal és una proba més del valor que té pels usuaris finals la connexió directa amb el Port de Barcelona. A més a més d’una reducció en els temps de trànsit d’almenys 8 dies entre l’extrem orient i el nord d’Espanya, la terminal els connecta amb una amplia gama de serveis de transport marítim amb les principals rutes internacionals.”

“Aquest avantatge competitiu per a la càrrega no només es limita a les regions del nord d’Espanya, sino que també s’esten al sud de França. Estem rebent cada cop més càrrega del sud-oest de França, que ens ha beneficiat del millors costos logístics, major fiabilitat i temps d’entrega reduïts en destí.

“Hutchison Ports BEST és la primera terminal semiautomàtica desenvolupada pel Grup Hutchison Ports. A més a més de ser el projecte portuari més avançat tecnològicament d’Espanya, compta amb una de les majors terminals ferroviàries dins d’una terminal marítima. La seva instal·lació ferroviària compta amb 8 vies d’ample mixt (Ibèric i UIC), connectant diàriament BEST amb diferents punts d’Espanya i el sud de França.”

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

HUTCHISON PORTS COMMITS TO SETTING SCIENCE-BASED TARGETS TO REACH NET-ZERO BY 2050

Hutchison Ports is officially committed to setting both near-term and net-zero targets in line with the Science Based Targets initiative’s (SBTi) net-zero standard. We aim to set ambitious emissions reduction targets in line with the latest climate science according to SBTi and reach net-zero greenhouse gas (GHG) emissions by 2050.

Recognising the risks and opportunities associated with climate change, Hutchison Ports is committed to developing a decarbonisation strategy across the Group. A net-zero strategic roadmap has been developed which takes into account the past emissions pattern, future plan on electrification of fleet, adoption of renewable energy and alternative fuel.

Through this commitment, Hutchison Ports also becomes part of the Business Ambition for 1.5°C and Race to Zero campaigns.

Click here to know more about SBTi.