Hutchison Ports BEST ha llançat l’ordre per a la compra de sis noves grues automatitzades (ASC’s) a Kone Cranes, que arribaran a Barcelona durant la primera meitat de 2019.
Amb l’arribada d’aquestes 6 noves grues automatitzades, la terminal passarà de 24 a 27 blocs automatitzats i culminarà la segona fase d’expansió de la terminal, iniciada al febrer de 2014.
Aquesta compra és la segona millora que BEST duu a terme en les seves instal·lacions aquest any. La flota de shuttle carriers, grues encarregades de transferir els contenidors entre les diferents àrees de la terminal, ja ha estat incrementada per l’arribada de sis noves màquines, que milloraran encara més l’eficiència en les operacions de la terminal, que ja es troba entre les més productives del món.
Els nous shuttle carriers, que funcionen amb un motor dièsel-elèctric, representen una millora de l’eficiència energètica de la terminal i, juntament amb la resta d’equips elèctrics (grues de moll, grues de la zona d’emmagatzematge i grues de la terminal ferroviària) la situen com una de les instal·lacions mediambientalment més sostenibles de l’entorn Europeu.
Guillermo Belcastro, CEO de Hutchison Ports BEST, va afirmar que “aquesta inversió donarà com resultat un augment de la capacitat operativa i d’emmagatzematge de la terminal i contribuirà a la millora contínua de la qualitat de servei tant en operacions marítimes com terrestres.
Actualment BEST disposa d’11 grues de moll Super Post-Panamax, 48 grues automatitzades (ASC), 2 grues a la terminal ferroviària (RMG) i 30 Shutle Carriers per operar la terminal que ocupa 79 Ha i disposa d’1.500 metres de moll amb 16,5 metres de profunditat.
Des de la seva inauguració oficial al setembre de 2012, BEST ha seguit establint nous estàndards per als ports de la regió: ha aconseguit una taxa de productivitat de vaixell (VOR) de més de 220 moviments per hora i un rendiment mitjà sostingut de més de 40 moviments per hora i per grua (GCR), una de les més altes del món.
Les instal·lacions compten amb un dels sistemes de portes més moderns d’Europa i una de les terminals ferroviàries més grans dins d’una terminal marítima de contenidors del Mediterrani, amb vuit vies d’ample mixt (ibèric i UIC), connectant BEST diàriament amb diferents punts d’Espanya i del Sud de França.
Comments are closed.