ag. 05

BEST aposta per convertir-se en el HUB de contenidors refrigerats del Mediterrani

La terminal Hutchison Ports BEST, del Port de Barcelona, ha augmentat la seva capacitat d’emmagatzematge i connexió pels contenidors refrigerats, passant de 1.600 punts de connexió fins a 2.750, suposant un increment del 70%, convertint-se així en una de les terminals amb més connexions per a contenidors frigorífics de tot el Mediterrani.

 

Al marge dels serveis purament de connexió i desconnexió, BEST ofereix tot tipus de serveis relacionats, com ara PTI, neteges, posades a punt, control de temperatures, etc.

 

Guillermo Belcastro, CEO de Hutchison Ports BEST va afirmar que “amb aquesta ampliació del número de connexions, la terminal BEST reforça la seva posició com a hub per a carregues refrigerades, oferint als principals carregadors de productes farmacèutics i alimentaris tot tipus de serveis relacionats amb la càrrega de temperatura controlada, a més de les connexions marítimes amb els principals ports d’origen/destí”.

 

Actualment, BEST disposa d’11 grues de moll Super Post-Panamax, totes elles amb capacitat d’operar els vaixells més grans del món, 54 grues automatitzades (ASC), 2 grues a la terminal ferroviària (RMG) i 32 Shuttle Carriers per operar la terminal que ocupa 80 Ha i compta amb 1.500 metres de moll amb una fundaria de 16.5 metres.

 

Des de la seva inauguració  oficial al Setembre de 2012, BEST ha seguit establint nous estàndards per als ports del sud d’Europa: ha aconseguit una taxa de productivitat de vaixell (VOR) de més de 220 moviments per hora i un rendiment mitjà sostingut de més de 40 moviments per hora i grua (GCR), una de les més altes del món.

 

Les instal·lacions compten amb un dels sistemes de portes més moderns d’Europa i una de les terminals ferroviàries més grans dins una terminal marítima. La terminal ferroviària compta amb vuit vies d’ample mixt (Ibèric i UIC), que connecten BEST diàriament amb diferents punts d’Espanya i del sud de França.

 

HUTCHISON PORTS COMMITS TO SETTING SCIENCE-BASED TARGETS TO REACH NET-ZERO BY 2050

Hutchison Ports is officially committed to setting both near-term and net-zero targets in line with the Science Based Targets initiative’s (SBTi) net-zero standard. We aim to set ambitious emissions reduction targets in line with the latest climate science according to SBTi and reach net-zero greenhouse gas (GHG) emissions by 2050.

Recognising the risks and opportunities associated with climate change, Hutchison Ports is committed to developing a decarbonisation strategy across the Group. A net-zero strategic roadmap has been developed which takes into account the past emissions pattern, future plan on electrification of fleet, adoption of renewable energy and alternative fuel.

Through this commitment, Hutchison Ports also becomes part of the Business Ambition for 1.5°C and Race to Zero campaigns.

Click here to know more about SBTi.