El passat 31 de maig la terminal BEST va rebre el MSC Sixin, operat per Mediterranean Shipping Company, que amb una capacitat per a 23.656 TEU, és el segon vaixell més gran del món i el primer d’aquest tamany en atracar al Port de Barcelona.
L’arribada del MSC Sixin a Barcelona suposa l’inici d’una nova era pel negoci de contenidors marítims”, va dir el Guillermo Belcastro, CEO de Hutchison Ports BEST. “Tenir el MSC Sixin operant a BEST és símbol de l’esforç de les línies navilieres i els operadors portuaris que continuen treballant junts, malgrat l’actual situació social i econòmica mundial, elevant l’eficiència habitual a nivells encara més alts per permetre que les mercaderies arribin al seu destí.
El Sr. Belcastro va afegir que “la ubicació estratègica de la nostra terminal, així com l’equip d’última generació que disposem ens permet operar eficientement vaixells d’aquest tamany en el menor temps possible”. Estem encantats de convertir-nos en la primera terminal de Barcelona en acollir un vaixell de més de 23.000 TEU; i voldríem agrair especialment a MSC com a armador, i a tots els socis de l’aliança 2M (MSC i MAERSK), per la confiança dipositada en BEST per aconseguir aquest esdeveniment històric.
El factor operatiu diferencial que ens permet acollir a aquests ULCV no són només les dimensions físiques de la terminal – Hutchison Ports BEST és l’única terminal de contenidors de Barcelona amb una profunditat d’almenys 16 metres al llarg dels seus 1.500 metres de moll – sino també l’elevat rendiment en l’operació del vaixells.
Les operatives al voltant de deu mil moviments requereixen un elevat nombre de grues traballant al mateix temps i amb una tasa de rendiment per grua (GCR) molt elevada, a més de la supervisió d’un sistema operatiu altament eficaç.
Hutchison Ports BEST està acostumat a operar amb fins a 8 grues simultàneament arribant a productivitats de més de 40 moviments per hora i per grua, gràcies, en gran part al seu sistema operatiu nGen, que és el sistema propi del grup, utilitzat en moltes de les terminals de Hutchison Ports.
Generalment, a BEST, operatives de 10.000 moviments poden ser completades en menys de 48 hores, una gran diferència si ho comparem amb els més de 4 o 5 dies que poden trigar en altres Ports. Això es tradueix en importants reduccions en termes de temps de trànsit, costos d’estància a ports i emissions de CO2 per l’estalvi de combustible per arribar a temps al següent port, fet que suposa un gran benefici per les navilieres.
Comments are closed.