Apr 20

Hutchison Ports BEST s’adelanta una década als objectius de reducció d’emisions de la UE y la OMI

BEST ha calculat la seva petjada de Carboni de 2022. Ha reduït las emissions un 57% respecte a 2021 eliminant així l’Abast 2 i posant en marxa diverses iniciatives

La terminal Hutchison Ports BEST al Port de Barcelona està considerada una de les terminals de contenidors més verdes del Mediterrani gràcies al disseny de la seva infraestructura i a la manera com duu a terme les seves operacions. A més, el 2022 ha eliminat les emissions de l’abast 2 en optar per electricitat procedent el 100% d’energies renovables.

Guillermo Belcastro, CEO de Hutchison Ports BEST, afirma: “BEST està assumint un paper de lideratge per ajudar a les cadenes de subministrament a ser més sostenibles. Els consumidors exigeixen productes cada cop més sostenibles i això significa que els operadors logístics han d’atendre aquestes necessitats “.

Com a membre del grup Hutchison Ports, BEST lidera la lluita contra el canvi climàtic. Fa més de 10 anys que funciona de manera eficient i ha aconseguit reduir un 65% les emissions de carboni en comparació amb una terminal convencional; això és perquè la terminal és semi automatitzada i utilitza sobretot grues elèctriques muntades sobre rails.

A BEST, les emissions es redueixen tant al moll per als vaixells com a les portes per als camions. L’eficiència global també permet a les navilieres reduir al mínim el temps i la velocitat tant abans d’arribar al port de Barcelona com al finalitzar les operacions.

El Sr. Belcastro també va declarar “el futur de la sostenibilitat ja és aquí; en reduir les seves emissions un 57% (seguint el protocol GHG) BEST s’avança gairebé 10 anys als objectius establerts per la Unió Europea i l’Organització Marítima Internacional del 55 % i el 40% el 2030 respectivament”.

BEST duu a terme un projecte d’autosuficiència energètica des del desembre de l’any passat. Ha instal·lat 1.832 panells solars a prop de mitja hectàrea de teulades dels seus edificis, capaços de generar 1,18 GWh d’electricitat, equivalent al consum elèctric anual d’unes 200 llars.

En col·laboració amb l’Autoritat Portuària de Barcelona, ​​està previst que BEST subministri energia elèctrica al moll al 2024. Aquest projecte, que està duent a terme l’Autoritat Portuària, permetrà als vaixells connectar-se a l’electricitat amb garantia d’origen 100% de fonts renovables i estalviar emissions durant la seva estada al port. També s’espera que l’actual ampliació de la zona d’emmagatzematge de la terminal permeti que el 100% dels contenidors refrigerats es connectin a l’electricitat procedent de fonts renovables a finals del 2024.

Per acabar, el grup aposta pel transport ferroviari, que redueix considerablement les emissions atmosfèriques en retirar els camions de la carretera. En els darrers 10 anys, BEST ha estat clau en l’augment de la quota de trànsit ferroviari local al Port de Barcelona, ​​que ha passat del 3% al 20%. Això és gràcies a la terminal ferroviària pròpia de BEST, a la inversió en terminals intermodals interiors al nord d’Espanya (a Saragossa, Noain, Villafria, Agoncillo i Miranda d’Ebre) i a la creació de l’operador ferroviari Synergy, que contribueix a ampliar l’àrea d’influència del Port de Barcelona.

BEST es va inaugurar fa 10 anys i és un referent en termes de sostenibilitat dins de les terminals del grup Hutchison Ports, que opera 52 terminals a 25 països. Hutchison Ports s’ha compromès a fixar objectius tant a curt termini com a emissions netes zero, d’acord amb l’estàndard d’emissions netes zero de la iniciativa Science Based Targets (SBTi). El grup fixarà objectius ambiciosos de reducció d’emissions d’acord amb aquest estàndard i assolirà les emissions netes zero de Gasos d’Efecte Hivernacle el 2050.