des. 20

Transformació sostenible: Hutchison Ports BEST rep el vaixell més gran propulsat per GNL que mai ha fet escala a Barcelona.

El passat 19 de desembre, Hutchison Ports BEST va rebre al CMA CGM PALAIS ROYAL, un dels vaixells porta-contenidors més grans del món propulsat per Gas Nutual Liquat (GNL). Aquest gegant de 23.000 TEU de capacitat, amb 400 metres d’eslora i 61 metres de mànega, construït al 2020, ha marcat un avenç significatiu en la sostenibilitat del sector marítim. L’arribada d’aquest vaixell no només és històrica per les seves dimensions i capacitat, sinó també per la seva contribució cap a una logística marítima més neta i eficient.

Al sector logístic, la sostenibilitat és primordial per mitigar l’impacte ambiental i millorar l’eficiència de tota la cadena de subministrament. I les terminals de contenidors tenen un paper crític en aquest procés, ja que són punts neuràlgics on convergeixen múltiples activitats logístiques.

Des de la gestió de l’energia o la implementació de tecnologies més netes, les terminals de contenidors poden influir considerablement a la petjada ambiental de tota la cadena logística. L’adopció d’estratègies per reduir el consum d’energia, minimitzar residus i millorar la gestió del transport dins d’aquestes terminals no només redueix costos operatius, sinó que també contribueix directament a la sostenibilitat global del sector logístic.

L’estratègia de sostenibilitat de Hutchison Ports BEST es basa en promoure cadenes de subministrament sostenibles, prioritzant tres pilars clau: cura del planeta, de les persones i foment de pràctiques comercials ètiques i sostenibles.

Aquesta estratègia s’enfoca en la descarbonització de l’activitat portuària i les emissions indirectes, fet que genera beneficis directes per a les navilieres al reduir les emissions de Gasos d’efecte hivernacle durant la seva estada al port.

A partir del gener de 2024, aquest compromís es traduirà en un estalvi tangible en combustible i reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle, reflectint-se en una disminució dels drets d’emissió de carboni gràcies a l’eficiència energètica i productivitat de BEST. Les companyies navilieres tenen el focus posat en la descarbonització, adoptant diverses estratègies per reduir la seva petjada ambiental. En aquest context, cal destacar el compromís de terminals com BEST amb projectes innovadors com el “On Shore Power (OPS)”. Aquesta iniciativa de l’Autoritat Portuària de Barcelona a BEST, representa una fita significativa en la cerca d’alternatives sostenibles a la industria naviliera, oferint la possibilitat que els vaixells es connectin a la xarxa elèctrica al port, reduint així les emissions mentre estan atracats. L’alineació de terminals amb aquestes solucions eco-amigables demostren un pas ferm cap a un futur més sostenible per la industria marítima.

HUTCHISON PORTS COMMITS TO SETTING SCIENCE-BASED TARGETS TO REACH NET-ZERO BY 2050

Hutchison Ports is officially committed to setting both near-term and net-zero targets in line with the Science Based Targets initiative’s (SBTi) net-zero standard. We aim to set ambitious emissions reduction targets in line with the latest climate science according to SBTi and reach net-zero greenhouse gas (GHG) emissions by 2050.

Recognising the risks and opportunities associated with climate change, Hutchison Ports is committed to developing a decarbonisation strategy across the Group. A net-zero strategic roadmap has been developed which takes into account the past emissions pattern, future plan on electrification of fleet, adoption of renewable energy and alternative fuel.

Through this commitment, Hutchison Ports also becomes part of the Business Ambition for 1.5°C and Race to Zero campaigns.

Click here to know more about SBTi.