La passada setmana la terminal de contenidors BEST del Port de Barcelona va rebre 14 noves grues automatitzades (ASC) del proveïdor finlandès Konecranes.
Aquestes noves grues automatitzades han de permetre a la terminal augmentar en els pròxims mesos la seva capacitat d’emmagatzematge en un 25%, passant de 27 a 34 blocs automatitzats.
En les pròximes setmanes s’acoblaran i testaran i s’espera tenir el primer nou bloc plenament operatiu al setembre, incorporant el setè a inicis del 2025.
Aquestes grues són elèctriques i es mouen per rails, igual que la majoria dels equips de la terminal, ja que el grup Hutchison Ports va apostar des d’un inici per construir una terminal eficient i sostenible mediambientalment al Port de Barcelona.
Guillermo Belcastro, CEO de Hutchison Ports BEST, va afirmar que “aquesta nova inversió donarà com a resultat un augment en la capacitat operativa i d’emmagatzematge de la terminal i contribuirà a la millora contínua de la qualitat de servei tant en operacions marítimes com terrestres”.
Actualment, BEST disposa de 13 grues de moll Super Post-Panamax, capaços d’operar els vaixells més grans del món, 54 grues automatitzades (ASC), 2 grues a la terminal ferroviària (RMG) i 40 Shuttle Carriers per operar la terminal que ocupa 80 Ha i disposa de 1.500 metres de moll amb un calat de 16,5 metres de profunditat.
Comments are closed.