set. 12

BEST CONTINUA TRANSFORMANT LA SOSTENIBILITAT PORTUÀRIA DEL SUD D’EUROPA

Hutchison Ports BEST posa en funcionament la primera Reach Stacker 100% elèctrica del Sud d’Europa.

Hutchison Ports BEST ha posat en operació a la seva terminal del Port de Barcelona la primera Reach Stacker 100% elèctrica del Sud d’Europa. Aquesta nova adquisició forma part d’un ambiciós pla de reducció de la petjada de carboni de la terminal, que ja és, a dia d’avui, la terminal més sostenible i eficient del sud d’Europa.

Amb aquest fet històric, la terminal comença a substituir equips que operen amb motor tèrmic i combustible dièsel per maquinària totalment elèctrica que utilitza bateries de liti. La incorporació de la Reach Stacker elèctrica, fabricada per l’empresa Sany, suposa un pas significatiu cap a la descarbonització de les operacions de la terminal, contribuint a la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) a l’atmosfera.

Guillermo Belcastro, CEO de Hutchison Ports BEST, afirma: “Cada cop més, la societat en general i els consumidors en particular exigeixen el tractament sostenible dels productes des del lloc de producció fins a la seva distribució, incloent tota la cadena de subministrament, i aquí BEST ja és un factor diferencial. Actualment, cada contenidor que passa per la terminal BEST redueix gairebé un 70% les emissions comparat amb una terminal convencional.”

Impacte Ambiental Positiu

La implementació d’aquesta màquina permetrà evitar emissions equivalents a 260 tones de CO2e a l’any gràcies a la seva eficiència i utilitzar energia elèctrica procedent 100% de fonts renovables. Aquesta reducció notable de la petjada de carboni beneficiarà la qualitat de l’aire al Port de Barcelona.

Característiques Tècniques i Operatives

La RS de Sany model SRSC45E5 aixeca fins a 45 tones i apila fins a cinc contenidors a través del seu braç telescòpic. La terminal BEST utilitza la RS per manipular contenidors a la zona paral·lela a la terminal ferroviària dins de la terminal marítima, així com a l’Àrea Especial per facilitar l’emmagatzematge de contenidors tant buits com plens.

Pla de Reducció de la Petjada de Carboni

Aquesta iniciativa s’emmarca en el pla de BEST per reduir les emissions en un 80% per a l’any 2030 i assolir les emissions netes zero el 2040. L’arribada del nou equip, que es va produir a finals d’agost, marca un punt d’inflexió important en aquest compromís de descarbonització. Després d’un període de proves, la grua ja està en ple funcionament.

El següent pas serà la connexió del primer vaixell portacontenidors a l’electricitat 100% verda aquest mateix mes de setembre mitjançant el sistema On Shore Power Supply (OPS), sent també la primera terminal del Sud d’Europa en oferir aquest servei als seus clients.

 

La terminal BEST continua liderant el camí cap a la descarbonització en el sector portuari.

 

 

HUTCHISON PORTS COMMITS TO SETTING SCIENCE-BASED TARGETS TO REACH NET-ZERO BY 2050

Hutchison Ports is officially committed to setting both near-term and net-zero targets in line with the Science Based Targets initiative’s (SBTi) net-zero standard. We aim to set ambitious emissions reduction targets in line with the latest climate science according to SBTi and reach net-zero greenhouse gas (GHG) emissions by 2050.

Recognising the risks and opportunities associated with climate change, Hutchison Ports is committed to developing a decarbonisation strategy across the Group. A net-zero strategic roadmap has been developed which takes into account the past emissions pattern, future plan on electrification of fleet, adoption of renewable energy and alternative fuel.

Through this commitment, Hutchison Ports also becomes part of the Business Ambition for 1.5°C and Race to Zero campaigns.

Click here to know more about SBTi.