Al Desembre de 2005 l’Autoritat Portuària de Barcelona va convocar un concurs públic per a la construcció i explotació de la nova terminal de contenidors del Moll Prat, a la zona d’ampliació del Port de Barcelona. Finalitzava així una etapa de desenvolupament del Port de Barcelona iniciada amb el seu Pla Director de l’any 1990. Amb l’objectiu de presentar-se a la licitació del concurs convocat, el Grup Hutchison Port Holdings i el Grupo Mestre van decidir presentar una oferta conjunta que unia l’experiència del grup líder en terminals de contenidors a nivell mundial, amb l’extensa experiència i tradició local en operacions portuàries dins del Port de Barcelona.
Al Maig del 2006, l’Autoritat Portuària de Barcelona va fallar adjudicant la licitació a la oferta presentada conjuntament per Hutchison Port Holdings i el Grupo Mestre. Al Novembre del mateix any 2006, es va atorgar la concessió del Moll Prat i es va iniciar la fase de desenvolupament de la terminal per part del grup inversor, que a partir del 2011 va quedar format únicament per Hutchison Port Holdings.